Mijn naam is Annika Meekel. Als 37 jarige ambitieuze moeder wil ik mijn kennis en gedrevenheid overdragen aan andere organisaties en professionals.

Ik ben sinds 2004 werkzaam in de schuldhulpverlening waarbij ik mijn ervaring op zowel directieniveau als uitvoerend niveau heb opgedaan. Ik weet wat goed gaat en wat fout gaat. Ik weet hoe er efficiënt gewerkt kan worden, zonder in te hoeven leveren op kwaliteit. Daarnaast is mijn kennis in het vakgebied uitstekend en door de taken die ik binnen de NVVK heb vervuld, heb ik een breed netwerk. Al deze factoren kan ik benutten om iets te gaan doen wat ik echt leuk vind: zelfstandig ondernemen. Ik richt me daarbij niet tot schuldhulpverlening alleen. Sociale dienstverlening vraagt om een brede aanpak waarin schuldhulpverlening een belangrijke positie inneemt. Een integrale aanpak rondom schuldenproblematiek is essentieel voor een duurzame oplossing en daarom werk ik in de gehele breedte van het Sociaal Domein.

Na mijn studie Sociaal Juridische Dienstverlening ben ik aan de slag gegaan bij Bureau Rechtshulp. Daar heb ik mensen geholpen met uiteenlopende hulpvragen, maar vooral de schuldsaneringskant trok mij aan. Het werkveld beslaat verschillende rechts- en beleidsgebieden en aan de doelgroep kan een prachtige regeling worden geboden. Zodoende ben ik 14 jaar geleden begonnen als schuldhulpverlener. Met veel enthousiasme heb ik intakegesprekken gehouden, regelingen van A tot Z uitgevoerd en een enorme caseload opgebouwd. Ondertussen was ik altijd bezig met het verbeteren van de werkwijze en het aansturen van collega’s. Mijn functie als manager is bijna als vanzelf ontstaan.

Ik onderscheid mijzelf door samen te werken met andere beleidsterreinen en mijn praktische kennis en vaardigheden. Ik ken de doelgroep, de meest gangbare softwaresystemen, de schuldeisers, de hulpverleningsketen, enzovoort. Doordat ik overzicht kan houden over het geheel, maar ook de details in de gaten houd kan de opdrachtgever erop vertrouwen dat het gewenste resultaat wordt behaald en de opdracht naar alle tevredenheid wordt uitgevoerd.

Mijn werkzaamheden zijn uiteenlopend. Zo werk ik als auditor voor de NVVK, verricht ik werkzaamheden voor EVC Centrum Nederland en eX:plain en verzorg ik weleens opleidingen voor Asessor B.V.. In 2017 heb ik voor gemeente Teylingen het beleidsplan integrale schuldhulpverlening geschreven en een implementatieplan opgesteld.

Ik vind het belangrijk dat ik mijn kennis op peil houd en mezelf blijf ontwikkelen. Daarom bezoek ik regelmatig studiedagen en professionaliseringsbijeenkomsten en doe ik momenteel een Master Bestuurskunde.

Kijk ook eens op mijn LinkedIn pagina: https://nl.linkedin.com/pub/annikameekel/16/708/8b1

Ik onderscheid mijzelf door samen te werken met andere beleidsterreinen én door mijn praktische kennis en vaardigheden.